SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki nosyon. Ancak bu iki nosyon mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışveriş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri sinein eleştiri olan bu iki nosyon, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz henüz harisçalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein yapılan çdüzenışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer geriışı aksiyonlemlerinin kâffesine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini fazlalıkrmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da epey önemlidir. Hatta SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çdüzenışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belirli bir bütçe sinein verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belirli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak sinein yapılan çdüzenışmalardır. Gelin, bu alınlaştırmayı biraz henüz harisçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki ayırt; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Yani SEO sinein en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi sinein yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama nosyonı arasındaki bir başka önemli ayırt da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları evetğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu gidiş farklıdır. SEO çdüzenışmaları henüz tabii uygulamaları kapsar ve sitenize henüz organik bir seyrüsefer sıkıntısızışı katkısızlar.
Bu iki nosyon, sineerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise garaz henüz ticari evetğu sinein sineerikler SEO çdüzenışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu erişmek bileğildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki nosyon arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz dobra ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.
Bir cevap yazın