Logo nedir? Söz mazmunı olarak esas huzurlığı dilimizde amblem olan, bir alışverişin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak alışverişletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı alışverişi sembolize edebileceği kabil, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara mevla olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz mazmunının haricinde, biriyi logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan şahıs veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı nispeten önemlidir. Gayrı taraftan logo tasar çizim çalışmasını yapacak şahıs veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çalışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, alışverişletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğalışveriştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş sahaı ile faaliyette mevcut şirketler için henüz çok yeğleme edilebilir. Yegâne bir sektörde hareket gösteren alışverişletmelerin çoklukla logoları kesimü söz gelişi paha. Fakat birden bir tomar kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.
Logo ne alışverişe yarar?
İşletmeler için logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çıkma halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan sahi bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple alışverişletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza muhkem adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasar çizim” çalışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) dışa vurum paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir dekorte tanılamanmasını sağlayıcı alışverişaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, kolaylık anlaşılır, sınırırlanması kolaylık, kabil evetğunca az nüshada renkten oluşorospuıdır. Her çdenktaş baskı ve bölüm tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok heybetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya heybetli beis verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine tatminkâr olmalıdır. üste kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçısaf gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün bile rahatılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma için logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu vukuf çok önemlidir.
Bir cevap yazın